středa 12. dubna 2017

Pohřeb



Moje hodnocení: 71%

autor: Neil Cross
originální název: Burial
žánr: psychologický thriller
nakladatelství: MOBA
počet stran: 224
rok vydání: 2017
vazba: pevná s přebalem
původ: recenzní výtisk
čteno: březen 2017

***


Nathan nikdy nezapomněl na nejhorší noc svého života, kdy náhle a strašlivě zemřela mladá žena. Jenom on a Bob, jeho starý známý, vědí, co se tehdy doopravdy stalo, a míní to tak nechat. Ale o mnoho let později, za jedné deštivé noci, se u Nathanových dveří objeví Bob a nese děsivé zprávy. Staré rány jsou znovu otevřeny a hrozí, že celý Nathanův svět rozcupují na kousky. Protože Nathan teď má svá vlastní tajemství… tajemství, která mohou zničit všechno, o co bojoval a co vybudoval. A Bob si nejspíš ani neuvědomuje, jak daleko je Nathan ochoten zajít, jenom aby je udržel v tajnosti.


Snad ještě nikdy se mi nestalo, že bych kvůli svým pocitům, vůči postavě v nějaké knize, zažívala tak velký morální souboj. Trochu mě až mrazí z toho, jak tenká může být hranice mezi tím co je dobré a co zlé...


Nathan, hlavní hrdina této knihy, není ve své podstatě špatný, ani zlý člověk, jen se jednoho dne ocitl ve špatný čas na špatném místě a učinil několik, ne zrovna zdařilých, rozhodnutí, která navždy ovlivní jeho život a na která by nejraději zapomněl. Jeho hlasité a velmi vytrvalé svědomí mu to však nikdy nedovolí. Jen on a Bob byli u toho, když náhle a nečekaně zemřela mladá žena a jen oni vědí, co se tehdy vlastně stalo. A chtějí to tak nechat! Když se o několik let později objeví, za jedné deštivé noci, na Nathanielově prahu Bob se zprávou, že se minulost opět hlásí o slovo, nemá nejmenší tušení čeho všeho je Nathaniel schopný, aby zajistil, že zůstane pohřbená!


Tak tahle kniha naprosto rozdrtila všechny mé morální zásady a já fandila Nathanielovi z celého srdce a doufala jsem, že mu to všechno projde. Na začátku neudělal nic špatného, ale svým špatným rozhodnutím se postavil do situace, ze které není úniku. A je o to těžší přiznat pravdu, když to neublíží pouze vám, ale hlavně těm, které milujete. Je až neskutečné, jak se mi Nathan vryl pod kůži a jak se autorovi podařilo, abych cítila přesně ty stejné emoce a fyzické projevy, jako on! Svíral se mi žaludek, třásla jsem se a byla jsem vyděšená. Napětí mě neopouštělo ani ve chvílích, kdy jsem zrovna nečetla...


Kniha má trochu pomalejší rozjezd, chvílemi jsem se na začátku ztrácela a říkala si, že tohle mě asi bavit nebude. Dokonce jsem v jednu chvíli přemýšlela nad tím, že ji odložím, ale neudělala jsem to a jsem za to moc ráda. Vyklubal se z ní sice, dějově průměrný příběh, zato psychicky nadstandardní a svou reálností děsivý psychothriller.



Pohřeb bych doporučila každému, kdo rád vstupuje do porouchaných myslí lidí a prožívá s nimi na vlastní kůži jejich niterné pocity... Já si to užila a vřele to doporučuji i vám!

Katniss



Mnohokrát děkuji nakladatelství MOBA za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat