pondělí 11. dubna 2016

Nejtemnější část lesa




Moje hodnocení: 89%

autor: Holly Black
originální název: The Darkest Part of the Forest
žánr: fantasy
nakladatelství: Omega
počet stran: 207
rok vydání: 2015
vazba knihy: hardback
původ: recenzní výtisk od Knihy Dobrovský a nakladatelství Omega

***

V lese leží na zemi skleněná rakev a v ní spí chlapec, který má na hlavě rohy a jehož uši jsou špičaté jako nůž... Hazel žije se svým bratrem Benem ve městě Fairford, kde vedle sebe žijí lidé a kouzelná stvoření přezdívaná Lesní lid. Sjíždějí se sem turisté, aby na vlastní oči spatřili divy pohádkové říše, zejména pak rohatého chlapce. Jenže návštěvníci nevidí nebezpečí, které se zde skrývá. Hazel a Ben si od pradávna vyprávějí smyšlené příběhy o chlapci ve skleněné rakvi. V jejich vyprávěních je on princem a oni chrabrými rytíři. Namlouvají si, že princ je jiný než ostatní Lesní lidé, kteří uzavírají s lidmi kruté dohody a číhají na turisty ve stínech stromů. Hazel ví, že není možné, že by se rohatý chlapec probudil. Jenže přesně to se jednoho dne stane….


Stalo se vám někdy, že vás kniha naprosto uhranula už svým prvním odstavcem? Mně ano! Hned jakmile jsem ho přečetla a dozvěděla se o chlapci s rohy a špičatýma ušima, který tiše spí uprostřed lesa ve skleněné rakvi jsem věděla, že se mi tato kniha bude líbit. Ba co víc, že bude jedinečná! A měla jsem pravdu!

Vždy jsem byla a vždy budu náročný čtenář. Tento fakt způsobil, že jsem se naučila hodnotit knihy trochu jinak, než většina ostatních čtenářů. Naučila jsem se hledat v knihách perly. A stačí jen jedna, jediná, taková perla, aby učinila z obyčejné knihy poklad. Pro mne je pomyslnou perlou této knihy svět Lesních lidí, jenž tu Holly Black vykouzlila a který mi svou atmosférou z nějakého důvodu připomíná Shakespearův Sen noci svatojánské...

Vše, co se v knize odehrálo, mi přišlo vzdáleně povědomé, dokonce i některé postavy. Nemyslím to tak, že by autorka někoho kopírovala, spíš jako by vám někdo vyprávěl příběh, který jste kdysi prožili a zapomněli na něj. Měla jsem takový zvláštní pocit déjà vu...

Příběh a samozřejmě i hlavní postavy si oblíbí spíše mladší čtenáři, přeci jen se nacházíme v prostředí střední školy. Hazel ani Ben mne svými charaktery nijak zvlášť neoslovili, ale co nedokázali oni, to mi vynahradili Lesní lidé a rohatý chlapec. Líbilo se mi, že se autorka nebála ani ( stále ještě kontroverzního tématu ) homosexuality. A musím přiznat, že v jejím, decentním podání se mi to líbilo...

Pokud vás tento příběh alespoň malinko zaujal, rozhodně si ho přečtěte! Nebudete litovat! Dokáže vám vlít do žil nádech něčeho nostalgicky známého a zároveň originálně působivého!




MNOHOKRÁT DĚKUJI KNIHKUPECTVÍ KNIHY DOBROVSKÝ A NAKLADATELSTVÍ OMEGA ZA POSKYTNUTÍ RECENZNÍHO VÝTISKU!

Knihu si můžete zakoupit u Nakladatelství Omega, nebo na eshopu Knihy Dobrovský.

Žádné komentáře:

Okomentovat