sobota 25. července 2015

RC: Vikingova čarodějka



Moje hodnocení: 65%

autor: Kelli A. Wilkins
originální název: The Viking´s Witch
žánr: historický román pro ženy
nakladatelství: Alpress
počet stran: 280
rok vydání: 2014
vazba knihy: hardback
původ: půjčeno z knihovny

***

Když se rozzuření vesničané chystají upálit mladou čarodějku Odariu, objeví se naštěstí horda bojovníků a dívku zachrání. Ta sice unikla smrti, ale ocitne se v rukou divokých Vikingů. Jejich vůdce Rothgar chce zpočátku využít jejích magických schopností, pak se však do krásné čarodějky zamiluje. Jeho muži mají z kouzel opravdový strach a vzbouří se…



Od přečtení mé nejoblíbenější knihy ( Cizinka ) nedám dopustit na příběhy odehrávající se na severu za časů dávno minulých. Miluji jejich atmosféru a užívám si je plnými doušky. Bohužel jsem jich zatím mnoho neobjevila a tak jsem byla opravdu nadšená, když se mi do rukou dostala právě tato kniha. Vikingové, jako záruka studeného, drsného severu a čarodějka jako příslib, mnou tak oblíbené, magie. Dostala jsem vlastně od každého něco, ale přesto jsem nebyla úplně spokojená.

Nevím, co mi na knize nesedlo, jestli to byl styl autorčina psaní, nebo celkově její děj. Ten se odehrával v průběhu několika málo dní a já mám přeci jen raději rozvleklejší časovou linku. I postavy tu byly vykresleny tak nějak povrchně a já si ani k jedné z nich nevytvořila žádné citové pouto. Bylo mi celkem jedno, jak to s nimi dopadne, což rozhodně není dobré znamení.

Celý příběh působí velmi málo uvěřitelně a nerealisticky. V partě drsných Vikingů se našel jedem romantický typ a ten se zamiluje do čarodějky, kterou se mu podařilo zachránit před znásilněním svými druhy. Drží nad ní ochrannou ruku a pomalu ji zasvěcuje do tajů severského, sexuálního života. Opět musím přiznat, že se mi milostné scény velmi líbily a vytvořily, v mých očích, ty hodnotnější části příběhu. Magie se tu objevuje velmi zřídka, ale zato hraje v celém příběhu velmi podstatnou roli.

Děj celé knihy by se dal shrnout do pár vět a kniha se bohužel nebude řadit mezi mé oblíbené. Nelituji jejího přečtení, místy nebyla vůbec špatná, sem tam se objevila vyloženě světlá chvilka, ale žádné epické čtení od ní nečekejte. Je zároveň originální, ale i neskutečně klišoidní. Ani teď, po více jak týdnu, se nemohu rozhodnout, jestli se mi líbila a mám vám ji doporučit, nebo tvrdit, že jsem četla mnohem lepší. Je prostě zvláštní. Nechám to tedy na vašem uvážení...

2 komentáře:

  1. Knizku jsem necetla, ale uz jsem o ni slysela. Ale asi ji cist nebudu. Skvela recenze.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Děkuji za pochvalu, vždycky moc potěší! Jinak ta knížka není vyloženě špatná, ale myslím, že když si ji nepřečteš, o nic zásadního nepřijdeš...

      Vymazat