pondělí 27. července 2015

RC: Urban Games




Moje hodnocení: 97%

autor: Andrew Thomas Jurasek
originální název: Urban Games
žánr: thriller, horor
nakladatelství: Bezvydavatele.cz
počet stran: 115
rok vydání: 2014
vazba knihy: e-kniha
původ: recenzní výtisk od autora

***

20 dní. 20 soutěžících. 200 milionů. Urban games se zprvu jeví jako další tuctová reality show s poutavým sloganem hry, při kterých půjde o život. Soutěžící si myslí, že mají skvělou příležitost zbohatnout a začít nový život, ale hned při prvním úkolu zemřou dva hráči. Druhý úkol se nezadržitelně blíží. A tvůrci her pro ně mají přichystáno spoustu dalších překvapení… Uzavření ve Městě, aréně, kde se celá soutěž odehrává, se vzápětí rozjíždí diváky bedlivě sledovaná hra o přežití. Kdo ze soutěžících vydrží až do samého finále a kdo nakonec podlehne?



Od této knihy jsem očekávala hrozně moc a to byl asi důvod, proč jsem její čtení tak dlouho odkládala. Měla jsem totiž strach, že budu zklamaná. Nemohla jsem se však zmýlit víc!!! Kniha je naprosto geniální! Poprvé v životě jsem přečetla celou knihu na jeden zátah! Trochu mi hraje do karet, že je poměrně krátká, ale zase je to jediná kniha, kvůli které jsem si kazila oči u notebooku (nemám čtečku) a ani v nejmenším toho nelituji.

Nemám ráda, když se knihy přirovnávají k jiným, úspěšným knihám a kradou tak pro sebe kousíčky z jejich slávy. Takové ty "výkřiky" typu: Stejně skvělé jako Hunger Games! a podobně, mne většinou pobouří a od knihy odradí, protože je to holá lež a marketingový tah. V tomto případě si to ale neodpustím a opravdu mi můžete věřit, že Urban Games velmi vytrvale a bez sebemenšího zaškobrtnutí šlapou Hunger Games na paty!

Na začátku příběhu se ocitáme ve studiu nové reality show a sledujeme výběr soutěžících, kteří se mezi sebou mají utkat v aréně smrti zvané Urban Games. Všichni si naivně myslí, že logo her - Hry, při kterých půjde o život - má pouze navnadit a přilákat diváky, nikoho by nenapadlo, že to může být pravda - až do chvíle, kdy přijde na řadu první úkol...

Nedokážu ani popsat, jak neskutečně jsem si užívala atmosféru knihy. Město jsem prakticky viděla před očima a netrpělivě jsem očekávala další úkoly, které jsem si vychutnávala, místy až s morbidním, uspokojením. Hodně mne překvapilo, jak jsem si dokázala oblíbit některé z postav a to i přes to, že se každé z nich autor věnoval jen okrajově. Děj je totiž popisován z pohledu hned několika postav, což mi většinou docela vadí a nedovoluje mi to hlouběji přilnout k postavám, ale v tomto případě mi to přineslo komplexnější přehled o situaci v celé aréně a to jsem samozřejmě ocenila. Také se tu jaksi ztrácí pojem HLAVNÍ hrdina, což je velmi obohacující v tom, že tu nemáme žádného favorita a umřít i přežít tak může vlastně kdokoli...

Takzvané nepovinné úkoly byly naprosto dechberoucí a neuvěřitelné! Nedokážu si ani představit, že bych některými z nich dokázala projít. Soutěžící přicházeli o části těla jako na běžícím páse a čtenář si tak mohl vychutnat nepřeberné množství variant utrpení. Brr, ještě teď mi běhá mráz po zádech, když si na některé vzpomenu. Vše je líčeno a podáváno velmi barvitě a příběh vás nenechá ani na chvíli vydechnout. Možná mi maličko chybělo větší emoční vypětí, mám ráda, když mi u čtení buší srdce a do očí se tlačí slzy...

Celkově se mi kniha opravdu velmi líbila a řadí se automaticky mezi mé oblíbené. Rozhodně ji budu každému milovníkovi vyvražďovaček vřele doporučovat! Jednu malou vadu ale přeci jen má... Mohla by být mnohem delší!!! ;-)


No a na závěr jedna velmi dobrá zpráva pro všechny fanoušky! Už brzy se můžeme těšit na její vydání v papírové podobě!!! Já ji rozhodně musím mít a budu doufat, že do ní jednou ulovím i autorův podpis s věnováním!

Mnohokrát děkuji Ondrovi za poskytnutí recenzního výtisku!

3 komentáře:

  1. Ahoj,
    tvoje recenze mě na knížku ještě více nalákala, ale eknížky opravdu nesnáším. Proto bych se Tě chtěla zeptat jestli nevíš bližší informace o tom kdy má knížka vyjít v tištěné podobě? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj! Přesné datum ještě nevím, ale autor usilovně pracuje na tom, aby to bylo co nejdříve. Můžeš mu napsat na facebookové stránky knihy https://www.facebook.com/pages/Urban-Games/1508331989415095?fref=ts nebo přímo na e-mail knizni.spajz@gmail.com. Určitě ti rád odpoví...

      Vymazat
    2. Díky moc :)

      Vymazat