pondělí 11. dubna 2016

RC: Překroč svůj stín




autor: Katie McGarry
originální název: Pushing the Limits
nakladatelství: Coo Boo
žánr: román
počet stran: 376
rok vydání: 2014
vazba knihy: hardback
původ: půjčeno z knihovny


***

Nikdo neví, co se stalo té noci, kdy se z Echo Emersonové, populární holky, stal outsider s podivnými jizvami na rukou, o kterých si špitá celá škola. Dokonce ani Echo nezná celou pravdu, co se té strašlivé noci odehrálo. Ale byla by moc ráda, kdyby se vše vrátilo k normálu. Ovšem když se v jejím životě zjeví Noah Hutchins, hezoun v černé kožené bundě, co holky vlastně jen využívá, její svět se obrátí vzhůru nohama takovým způsobem, že si to ani v nejdivočejších snech nedovedla představit. Noah jí totiž rozumí. A pomůže jí najít odpovědi. Přitom by neměli mít vůbec nic společného. A se všemi těmi tajemstvími, která v sobě oba nesou, je v zásadě nemožné, aby byli spolu. Přesto nedovedou potlačit vzájemnou přitažlivost. A Echo se ptá sama sebe, jak daleko může zajít, aby překročila vlastní stín, a co všechno je ochotná riskovat pro kluka, který ji může znovu naučit, jaké to je, když člověk miluje.


Už se vám někdy stalo, že jste započali čtení nějaké knižní série druhým dílem? Mně ano a toto je ten případ. Měla jsem štěstí, že na sebe knihy nijak nenavazují a tudíž jsem byla ušetřena spoilerů z druhého dílu. S autorkou této knihy jsem se tedy již setkala při čtení knihy Jen si troufni ( recenze ) a věděla jsem, že mě čeká velmi příjemné čtení. Líbí se mi její styl psaní, hlavně vedlejší dějové linie příběhu, které mají hlubší význam a pozvednou tak obyčejný, milostný příběh na " něco víc".

Postavy jsem si oblíbila celkem rychle a neodradil mne ani fakt, že tu jde vlastně o klasický případ "špatného" kluka s dobrým srdcem a holku, které osud zkazil plány a vrhl ji na okraj středoškolské společnosti. Jde sice o klišé, ale tak nějak uvěřitelnější, než v jiných knihách tohoto žánru. Moc se mi tu líbí vykreslení sourozenecké lásky a protože jsem, stejně jako Noah, starší sourozenec, celé toto téma mě neuvěřitelně vzalo za srdce.

Vlastně i v příběhu Echo hraje prim sourozenecká láska, i když v trochu jiném a smutnějším pojetí. Je tu i velmi zajímavě vykreslená, postupně se rozvíjející, vztahová linka, týkající se ostatních členů její rodiny a starých, či nových kamarádů. Bylo zajímavé sledovat, vývoj toho všeho, přestože vám je od začátku jasné, jak to všechno dopadne.



Je to už několik dní, co jsem knihu dočetla a mrzí mě, že se s vámi nedokážu řádně podělit o pocity a myšlenky, které se mi v té chvíli honily hlavou. Rozhodně jsem ale byla opět nadšená a Katie mě jednou pro vždy přesvědčila o tom, že po jejích knihách se vždy vyplatí sáhnout.


Celkové hodnocení: 91%

1 komentář:

  1. Ahoj,
    kniha je úžasná. Já mám oba díly v knihovničce a čekám netrpělivě na třetí (snad brzy vyjde, zda-li vůbec). Ale tento díl mi přijde o něco lepší, než ten druhý. Jsou každý jiný svým způsobem, ale tady se mi prostě neskutečně líbilo to tajemno, které se skrývalo v duši hlavní hrdinky. Neuvěřitelně napínavé. Je fakt, že mi přijde, že jsi to v recenzi nevystihla, ale znám to. Jakmile si nenapíšu recenze nebo alespoň info hned po přečtení, tak po pár dnech už to nejde vystihnout tak, jak bych chtěla. Souhlasím s hodnocením, tato kniha je tutovka, kterou nikdo nic nezkazí. :o)

    OdpovědětVymazat