pondělí 6. dubna 2015

RC: V údolí lišek




autor: Charlotte Link
originální název: Im Tal des Fuchses
nakladatelství: Ikar
žánr: thriller
počet stran: 344
rok vydání: 2014
vazba knihy: hardback
původ: půjčeno z knihovny


***

Nádherný letní den, osamělé parkoviště uprostřed polí a luk. Vanessa Willardová čeká na svého muže, který se šel projít se psem. Ponořená do myšlenek si nevšimne auta, které se blíží. Když se jí zmocní nepříjemný pocit, je už pozdě. Objeví se neznámý člověk, přemůže ji, omámí a odvleče. Zavřenou v bedně, v níž je jen voda a jídlo na týden, ji ukryje v jeskyni. Avšak dřív, než pachatel stačí požadovat po jejím manželovi výkupné, je zatčen za jiný delikt. A unesenou ženu ponechá jejímu osudu... 


Na tuhle knihu jsem se opravdu hrozně moc těšila! Sama bych ji asi neobjevila, protože jsem tento žánr moc nevyhledávala. Za to, že vím o její existenci vděčím opět Rodaw! Děkuji! Když vám někdo představí knihu s tak poutavou anotací, nelze ji nepřečíst. V tomto případě se mi velmi líbila i obálka, která je krásně ponurá a spolu s anotací ve vás navodí takový ten pocit zvědavosti, tajemna a napětí.

Od této knihy jsem čekala opravdu hodně a hlavně jsem měla naprosto přesnou představu o čem kniha bude. Ještě nikdy jsem se tolik nemýlila! Moje očekávání zůstala naprosto nesplněna! Příběh je dobrý, psaný velmi čtivě a má atmosféru, ovšem úplně jinou, než jsem chtěla. Děj se ubíral dle mých představ asi prvních 32 stran, vlastně do chvíle, kdy únosce nechal Vanessu zavřenou v bedně v jeskyni a sám skončil ve vězení bez možnosti dostat se ven. Přesně jak slibovala anotace. Já si ale myslela, že bude dál vyprávěn z pohledu unesené ženy, že se budu dočítat o jejích hrozných mukách, o tom, co je jí honí v hlavě, jak se snaží dostat ven a jak pomalu přichází o rozum a umírá...

Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že hlavním hrdinou této knihy není unesená žena, nýbrž její únosce, její manžel a jejich přátelé. Řešily se tu city a myšlenkové pochody, ale bohužel ne ty, patřící oběti. Tohle zjištění mě vážně hodně zklamalo. Nezajímalo mě, co si myslí a co cítí zločinec, já chtěla vědět víc o jeho oběti!

Postupně se do děje zapojovalo více a více lidí, jejich životy se pomalu ale jistě začaly prolínat, různé události do sebe zapadaly a začaly dávat smysl. Celý příběh je promyšlený do nejmenších detailů a je úžasné sledovat, jaký smysl má i ten zdánlivě úplně nedůležitý detail.

Kniha mne sice na začátku zklamala, ale jen proto, že nesplnila má zkreslená očekávání. Nakonec byla ale tak dobrá, že jsem na své zklamání dokázala poměrně rychle zapomenout a začetla jsem se do nečekaně podařeného příběhu, který mne sice zavedl na úplně jiné cesty, než jsem doufala. ale nakonec mne dokázal mile překvapit a nabídl mi kvalitní četbu s perfektním a téměř nepředvídatelným rozuzlením.

Pokud jste měli stejné, nebo podobné představy, o ději v této knize, jako já, budete teď možná zklamaní, ale už víte, co vás nečeká a budete si moci nezaujatě užívat to, co vás čeká a třeba si nakonec tuto knihu oblíbíte stejně, jako já!


Celkové hodnocení: 80%

Žádné komentáře:

Okomentovat