pátek 17. dubna 2015

RC: Střípky duší




autor: Mary Lindsey
originální název: Shattered Souls
série / díl: Duše / 1
nakladatelství: Coo Boo
žánr: fantasy román pro dívky
počet stran: 304
rok vydání: 2012
vazba knihy: hardback
původ: půjčeno z knihovny


***

Lenzi slyší hlasy a má vize – vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že jí nikdo nemůže pomoci – dokonce ani její přítel Zak. Pak však potká Aldena, kluka ze svých snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí – člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoci jim – a že on byl po celá staletí jejím strážcem. Nyní čeká Lenzi těžké rozhodnutí: Zak, nebo Alden, život, nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas…


Tak tuhle knihu si prostě musíte přečíst! Je to jedna z nejoriginálnějších a nejhezčích knížek žánru YA co jsem kdy četla. Vždycky se mi líbily knihy okořeněné magií, mystikou, duchařinou atp. Tady je opravdu zajímavým způsobem podána komunikace s duchy i to, jak jim lze pomoci dostat se na onen svět. Já osobně si myslím, že by to tak nějak podobně, ovšem ne takto složitě, mohlo být i ve skutečnosti.

Příběh mne pohltil hned od první strany. Ani se nestačíte rozkoukat a už se něco děje. Děj ubíhá v příjemném tempu, ze začátku mi trochu vadilo až moc podrobné popisování souznění duší a věcí s tím spojených, ale to se postupem času zlepšilo.

Hlavní postavy mi byly sympatické od první chvíle, líbil se mi Aldenův nástup na scénu, nebo to bylo spíš prostředí ve kterém k tomu došlo? Nevím...

Docela mě mrzí, že se úplně nedořešila jedna dosti důležitá záležitost se zlovolnou duší a tak mě napadá, že vlastně už to by mohl být důvod k napsání dalšího dílu, který bych si opravdu s chutí přečetla. Jenže to vypadá, že je příběh ukončen a že se žádné další pokračování nechystá... škoda.


"Naděje je až do poslední chvíle."

Musím také ještě zmínit skvělý a pro mne nečekaný zvrat na konci knihy, který mne opravdu zasáhl a donutil soucítit s postavami a hlavně mě přiměl myslet si, že by snad vše nemuselo dopadnout podle mých představ. Víc ale neprozradím, to si musíte přečíst sami.

V neposlední řadě bych chtěla ještě vychválit obálku, která se mi opravdu hodně líbí a byla i jedním z důvodů, proč  jsem se rozhodla tuto knihu přečíst.



Sečteno, podtrženo, právě jste přečetli možná průměrnou recenzi, ale na opravdu skvělou knihu a já doufám, že jsem vás nahlodala a alespoň trošku nalákala na její přečtení, protože to rozhodně stojí za to!


Celkové hodnocení: 90%

Žádné komentáře:

Okomentovat