sobota 11. dubna 2015

RC: Zakletá




Autor: Orson Scott Card
Originální název: Enchantment
Nakladatelství: Coo Boo
Žánr: fantasy
Počet stran: 432
Rok vydání: 2013
Vazba knihy: hardback
Původ: půjčeno z knihovny

***

V okamžiku, kdy desetiletý Ivan narazí v hustém lese Karpat na tajemnou mýtinu, se jeho život navždy změní. Na vrcholu podstavce uprostřed mýtiny spatří ležet krásnou zakletou princeznu Katarinu, kterou hlídá tajemná nestvůra, jež ho zažene na útěk. Nyní je Ivan americký postgraduální student, který před sebou má slibnou budoucnost a je zasnoubený s ženou svých snů. Přesto stále nemůže zapomenout na ono setkání, i když se sám sebe snaží přesvědčit, že to byl pouze výplod dětské fantazie. Poté, co se vrací do rodné země, najde i tajemnou mýtinu.

Tentokrát však neuteče. Tentokrát probudí krásnou princeznu polibkem… a vstoupí do světa, který zmizel před tisícem let. Napínavý a vtipný příběh o střetu různých světů i kultur. Zakletá je originální román o lásce a osudu, jež překonají staletí… a o temné síle, která je pronásleduje celé věky.





U této knihy pořád tak nějak váhám, jestli se mi líbila, či nikoli a jestli vám ji mám doporučit k přečtení. Největší problém je asi v tom, že jsem čekala úplně něco jiného! Čekala jsem pohádku a tohle je, když přivřu obě oči, maximálně pohádkový příběh. Po přečtení první kapitoly jsem si myslela, že držím v rukou jinou knihu a měla jsem sto chutí ji odložit, protože když čekáte pohádku a oni vám předhodí to co tady, dost vás to zaskočí a možná i znechutí. Byla jsem ale zvědavá, jak to bude pokračovat a vydržela jsem číst dál. Naštěstí se děj začal ubírat, pro mne, přijatelnějším směrem. Nadšená jsem ale nebyla.

Myslím, že by příběhu prospělo, kdyby byl tak o 100-150 stran kratší. Čtenář by o nic důležitého nepřišel, ba naopak, byl by ušetřen občasné nudy, způsobené zbytečnými pasážemi. Musím říct, že ani postavy mne nijak zvlášť nenadchly. Katerina mne chvílemi dokonce i dost štvala.

Příběh sám o sobě není tak špatný, jsou tu originálně propleteny dva světy, boj dobra se zlem, občas se najde i nějaká vtipná pasáž, ale styl psaní mi příliš nevyhovoval a někdy jsem se do čtení musela až nutit. Tohle tedy nebyl můj šálek kávy a jsem ráda, že kniha nemá pokračování, nejspíš bych si je nechala ujít.

Nemohu říct, že je tato kniha špatná, nebo že nestojí za přečtení, mě ale vůbec neoslovila a nenabídla mi mnoho věcí, o které bych doopravdy stála. Přesto věřím, že vy si v ní třeba to své NĚCO najdete.

Celkové hodnocení: 41%


Žádné komentáře:

Okomentovat