úterý 10. února 2015

RC: Do poklidné modři



Autor: Veronica Rossi
Originální název: Into the Still Blue
Série/díl: Nebe / 3
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: sci-fi, distopie
Počet stran: 416
Rok vydání: 2014
Vazba knihy: hardback
Původ: půjčeno z knihovny


***

Árie a Perry jsou rozhodnuti najít Poklidnou modř, bezpečné útočiště před éterovými bouřemi dříve než Sobol a Hess. V jeskyni, kde nalezli provizorní útočiště, se snaží usmířit obě skupiny, Osadníky a Outsidery, které spojuje jen nenávist k jejich zoufalé situaci. Čas běží a je třeba zachránit Uhlíka, kterého kvůli jeho neobyčejným schopnostem unesli Sobol s Hessem. Pak dorazí žalem zničený, rozzuřený Roar a svou touhou po pomstě všechny uvrhne do nebezpečí. Perrymu a Árii nezbývá než sestavit zcela nepravděpodobnou družinu a vydat se na beznadějnou záchrannou akci. Uhlík není jen klíčem, který jim odemkne Poklidnou modř, a jedinou nadějí na přežití – je to i jejich kamarád. V umírajícím světě má smysl jediné – přátelství.


***

Celá série o Árii a Perrym je podle mého názoru dost povedená. Hodně mi připomíná dilogii Dech, jen s tím rozdílem, že tady netrápí lidstvo nedostatek kyslíku, nýbrž éterové bouře.

Děj je stejně jako v předešlých dílech vyprávěn jak z pohledu Árie, tak z pohledu Perryho. Nemusíte se tudíž domýšlet, co asi dělal ten či onen, když zrovna nejsou spolu, jak to občas bývá u příběhů vyprávěných jen jednou postavou, ale dozvíte se vše přímo z první ruky.

Kniha je velmi čtivá, odsýpá v příjemném tempu, nenudí a nabízí trochu ode všeho, co by jste si jen mohli přát, nebo očekávat. Jeden velký neduh kniha ale má. Neskutečné množství překlepů, chyb a vynechaných či přidaných písmen. Každý se občas splete, ale tohle už bylo opravdu moc! Ještě jsem nečetla knihu, ve které by to tolik bilo do očí!

Co mne ale zklamalo asi nejvíc, je obálka. Ti dva, co jsou na ní zachyceni nemají s Árií a Perrym absolutně nic společného, alespoň pokud se držíte autorčina popisu. Jediné, co sedí je snad jen barva jejich vlasů. To jak se tváří a hlavně to co mají na sobě se absolutně rozchází s tím, co je v knize. Já myslela, že Árie má být krásná a Perry urostlý... Tady se prostě hodně sekli. Originální obálka je podle mého názoru mnohem lepší, nevím, proč ji měnili...





Celkově se mi kniha líbila a jsem ráda, že jednotlivé díly nemají, alespoň co se děje týká, klesající tendenci. Tuto knihu doporučuji všem milovníkům distopií, obzvláště těm, které nadchla dilogie Dech, rozhodně stojí za přečtení!

Celkové hodnocení: 79%


2 komentáře:

  1. Dobrý den,
    jen bych se chtěla zeptat, kde jste sehnala tento díl? Já se ho snažím najít tuto knihu, ale nikde není k sehnání.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím!
      Já jsem měla knížku půjčenou z knihovny... Je to už delší dobu, co se na internetu vyprodávaly za pár korun, tak věřím, že teď bude obtížné ji sehnat... Bohužel moc nepomůžu... :(

      Vymazat