pondělí 1. prosince 2014

RC: Ptačí zpěv




Autor: Meagan Spooner
Originální název: Skylark
Nakladatelství: Coo Boo
Žánr: sci-fi, fantasy
Počet stran: 316
Rok vydání: 2013
Vazba knihy: hardback
Původ: půjčeno z knihovny






***

Patnáct let čekala Linda Ainsleyová, až ji předvolají ke kouzlobraní. Až se konečně stane dospělou a začne se připravovat na svoje budoucí povolání. Počítala s tím, že jí po odebrání kouzelné síly bude přidělena nějaká menší úloha v zaběhnutém, pevně daném řádu města, které od okolní krajiny odděluje energetická zeď. Myslela si, že bude pomáhat zajistit a udržet útočiště lidí, kteří jako jediní přežili hrozivou válku, že se stane kolečkem v dobře promazaném stroji. Ani ve snu ji nenapadlo, že by její úloha měla spočívat v tom, že bude napájet celé město svou energií. Patnáct let Linda Ainsleyová věřila lži. A najednou zjišťuje, že jí nezbývá nic jiného než utéct do nebezpečného a neznámého světa za zdí, nebo přijmout osud, který je snad ještě horší než smrt.




***


Hned na začátek musím přiznat, že mě žánr sci-fi nikdy nikterak nelákal a povětšinou jsem sáhla spíš po fantasy příběhu. Ptačí zpěv je ale perfektní sloučenina obého. Hned první řádky mi připomněly Město Ember. Ne ve smyslu, že by autorka vykrádala jinou knihu, ten povědomý nádech byl osvěžující a hned mi došlo, že se mi tahle kniha bude líbit. Obálka mě zaujala hned na první pohled a to je v mých očích u knihy první krok k úspěchu. Trochu mě mrzí, že knize nezůstal její doslovně přeložený název, myslím si, že nevyužít toho tam, kde to jde, je škoda. Ovšem název kterým se momentálně tato kniha pyšní se k ní snad hodí ještě víc... Takže přestávám truchlit.


Kniha mě vtáhla do děje téměř okamžitě. Podzemí a kanály mě dokážou nalákat i když se to může zdát trochu podivné. Styl psaní v ich formě mi někdy trochu vadí ale tady byl opravdu ku prospěchu. Tak nějak jsem si toho ze začátku ani nevšimla. Hlavní hrdince Lindě je teprve nějakých 16 let, takže je její počínání a uvažování celkem reálné a pochopitelné. Už od začátku mi bylo tak nějak jasné, že se bude dít něco nekalého a že se Linda brzy podívá za zeď. Všechno čemu až do nedávna věřila se ukázalo jako obrovská lež, nemůže nikomu věřit, nemá tušení kdo vlastně je a co s ní chtějí provést. Nemá v plánu nechat se chytit a zjistit to a právě v této chvíli se zrodí její nápad, utéct za zeď a pokusit se najít nějaké jiné město a v něm další přeživší a hlavně svého bratra. Jediné co jí po něm zbylo je malý papírový ptáček, snad skřivánek?


Nemá nejmenší tušení co ji tam venku čeká, ví jen, že ji na to pravé místo dovede právě skřivánčí (ptačí) zpěv. Odtud tedy, celkem příhodně, pochází název této knihy. Netrvá dlouho a na své cestování již není sama. Zajímavým způsobem získá hned dva průvodce. Jednu, na svůj druh poměrně velikou, robotickou "včelku" a pohledného, také ne zcela lidského, mladíka. Ten ji i přes prvotní protesty zavede až do dalšího města, kde se odehraje závěrečná bitva a Linda vyšlápne do dalšího dílu!


Ptačí zpěv je originální, místy napínavý a netradiční příběh, který určitě stojí za přečtení. Linda není tradiční hrdinka se kterou by jste se ztotožnili, ale je to příjemná dospívající dívka, které nechybí odvaha ani důvtip. A její průvodce každopádně stojí za hlubší prozkoumání! ;-)


Celkové hodnocení: 79%

Žádné komentáře:

Okomentovat